Экспазіцыя “Брэст і Брэсцкая крэпасць у 50-я гады XX стагоддзя” праходзіць у Брэсце
Экспазіцыя “Брэст і Брэсцкая крэпасць у 50-я гады XX стагоддзя” мастака Івана Мядзведзева адкрылася ў выставачнай зале ля Холмскіх варот у мемарыяльным комплексе
Наколькі змяніўся абласны цэнтр трошкі больш чым за паўстагоддзя, выдатна прадэманстравала экспазіцыя мастака Івана Мядзведзева “Брэст і Брэсцкая крэпасць у 50-я гады XX стагоддзя”. У акварэльных пейзажах, прадстаўленых у выставачнай зале ля Холмскіх варот, пазнаюцца рысы пасляваеннай крэпасці, чыгуначнага вакзала і іншых славутасцей горада.
Іван Мядзведзеў ствараў свае работы якраз тады, калі яшчэ не астылі камяні пасля страшэнных падзей у Брэсцкай крэпасці. Можа, таму яны пранізаны нейкай таямнічай трывожнасцю ці маўклівым спачуваннем. Гадаць можна бясконца, бо кожны з прысутных на экспазіцыі адчуў нешта сваё, гледзячы на гэтыя ціхія сведкі няўмольнасці часу. Ды адно мы ведаем дакладна: Іван Мядзведзеў не проста адлюстраваў асобныя фрагменты гісторыі крэпасці, але стварыў тым самым адну з яе новых старонак.
На суд прысутных выстаўлена 34 работы з прыватнай калекцыі Ірыны Кузняцовай – дачкі мастака. І гэта толькі невялічкая іх частка, усяго ж у скарбонцы Ірыны – больш за 700 твораў бацькі. Менавіта ёй належыць ініцыятыва правядзення выставы ў Брэсце, прысвечанай, дарэчы, 100-гадоваму юбілею майстра.
– Я сама мастак, і мой муж таксама, – прызналася Ірына Кузняцова, – а таму не па чутках ведаю, як цяжка атрымаць добрую выставачную залу для экспазіцыі. У Брэсце ў гэтым плане ўсё арганізавана на самым высокім узроўні. Спачатку думала, што памяшканне дадуць на дзень-два – не больш, а тут прапанавалі прадоўжыць працу экспазіцыі аж да зімы (яна завершыцца 1 студзеня – Н. Л.). У сваю чаргу, таксама хачу прэзентаваць падарунак музею: я фатаграфавала тыя мясціны, якія пісаў бацька, потым зраблю камп’ютарную графіку – і разам з гэтымі акварэлямі атрымаецца цэлая канцэпцыя. Людзі, якія прыйдуць на выставу, змогуць убачыць, што сёння сабой уяўляюць намаляваныя аб’екты, і параўнаць, наколькі яны змяніліся. Пасля гэтай экспазіцыі брастаўчане пабачаць і серыю работ, прысвечаных Белавежскай пушчы. Таму гасцінна запрашаем!
Нагадаем, Іван Мядзведзеў – удзельнік Вялікай Айчыннай вайны. Якраз пасля яе завяршэння – у 1946 годзе – майстар атрымаў дыплом Акадэміі мастацтваў у Ленінградзе. У гэты ж перыяд Іван Васільевіч заняў пасаду галоўнага мастака тэатра оперы і балета ў Вільнюсе і адначасова выкладаў у мясцовым мастацкім інстытуце. З 1959 па 1967 гады ён – галоўны мастак Мінска пры Мінгарвыканкаме, прычым таленавітага майстра асабіста запрасілі ўлады БССР для ажыццяўлення грандыёзных архітэктурных работ па рэканструкцыі сталіцы.
Ніна ЛЕАНАВЕЦ, “НТ”.
Добавить комментарий
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.